Beleid Bijzondere Wetten
Hoe zorg je voor beleid dat duidelijk is voor zowel de aanvrager, als de belanghebbende en de vergunningverlener? Beleid waarin je rekening houdt met de omgeving en ook nog juridisch klopt. Vooral beleid dat je hebt afgestemd met de brede groep belanghebbenden. Dat is hoe wij beleid ontwikkelen en herschrijven! Daarnaast geven wij ook advies voor het aanpassen van beleid.
- Altijd een integrale aanpak op veiligheidsvraagstukken
- Wij opereren altijd als team.
- Ook een projectmatige aanpak mogelijk
Wij zijn dé partner op het gebied van Bijzondere Wetten
Wij denken graag mee over bijzondere wetten in jouw gemeente. Welk beleid is daarvoor nodig en wat wil je dat er in staat. Daarbij hebben wij altijd oog voor de omgeving en luisteren we naar de wensen. Of je nu vergunningverlener, het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad of aanvrager bent. We hebben veel ervaring in de branche en het (her)schrijven van beleid of het geven van advies daarvoor.
- Evenementenbeleid
- BIBOB-beleid
- Algemene Plaatselijke Verordening
- Horecabeleid
Hoe wij werken
Wij gaan graag eerst met jou in gesprek. Wat is je daadwerkelijke vraag, het doel en de randvoorwaarden van de opdracht? Wat verwacht je daarin van ons en vooral ook wat verwacht je niet. Om tot een goede opdrachtformulering en planning te komen.
Tijdens de opdracht:
- voeren wij gesprekken met interne vakafdelingen en het bestuur over de wensen;
- kijken we eerst naar de bedoeling en dan naar wat nodig is;
- gaan we voor maatwerk met oog voor de omgeving;
- organiseren we bijeenkomsten voor belanghebbenden;
- zorgen we dat we een leesbaar beleid opschrijven;
- geven we regelmatig een terugkoppeling naar de opdrachtgever;
- stemmen we het af met de gemeentelijke juristen.
Tijdens de gesprekken stellen we ons nieuwsgierig op en blijven we doorvragen. De zin “zo deden we het altijd al” is voor ons onvoldoende. We houden dan wat goed is en onderzoeken samen wat nog nodig is.
Veelgestelde vragen
Zit jouw vraag er niet tussen?
Kunnen jullie ook een rol spelen in de uitvoering van het beleid?
Zeker! Onze adviseurs hebben ruime ervaring met het implementeren van beleid. Daarbij worden onder andere de vergunningverleners en handhaving getraind op de toepassing van het beleid. Ook bijeenkomsten voor bijvoorbeeld aanvragers kunnen worden georganiseerd. Daarnaast wordt er met onze scherpe blik gekeken naar de gemeentelijke website om daarop ook aanpassingen door te voeren.
Geven jullie ook advies voor de status van het huidige beleid?
Jazeker! Wij kijken met onze scherpe blik naar bijvoorbeeld de APV, evenementenbeleid, standplaatsenbeleid, winkeltijdenverordening, horecabeleid, coffeeshopbeleid, prostitutiebeleid en BIBOB-beleid. Daarin geven wij graag advies over wat er goed is en waar verbeteringen mogelijk en soms zelfs noodzakelijk zijn.
Hoe kan een adviesbureau helpen bij het opstellen van beleid op het gebied van Bijzondere Wetten?
Wij kunnen helpen met:
- het uitvoeren van een behoeften- en risicoanalyse
- het ontwikkelen van een op maat gemaakt beleidsdocument
- het bieden van expertise en best practises uit de sector
- het begeleiden van trainingssessies voor medewerker
Welke voordelen biedt het inschakelen van ons adviesbureau voor het (her)schrijven van het beleid op het gebied van Bijzondere Wetten?
De voordelen zijn onder andere:
-
Toegang tot gespecialiseerde kennis en ervaring van onze adviseurs
-
Tijd- en kostenbesparing voor de organisatie
-
Een objectieve en frisse blik op bestaande processen
-
Verbeterde naleving van wet- en regelgeving
Wil je meer weten? Je kunt ons bereiken via telefoonnummer 085 106 13 57 en per mail op info@scherpinveiligheid.nl. Wij zorgen ervoor dat de juiste expert zo snel mogelijk contact met je opneemt.
Benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?
Wij komen zo snel mogelijk terug op je vraag