Evenementenbeleid

Hoe zorg je voor beleid dat duidelijk is voor zowel de aanvrager, als de belanghebbende en de vergunningverlener? Beleid waarin je rekening houdt met de omgeving en ook nog juridisch klopt. Vooral beleid dat je hebt afgestemd met de brede groep belanghebbenden. Dat is hoe wij beleid ontwikkelen en herschrijven! Daarnaast geven wij ook advies voor het aanpassen van beleid. 

  • Altijd een integrale aanpak op veiligheidsvraagstukken
  • Wij opereren altijd als team.
  • Ook een projectmatige aanpak mogelijk

Dé partner op het gebied van evenementenbeleid

Wij denken graag mee over evenementenbeleid in jouw gemeente. Wat wil je dat er in staat? Daarbij hebben wij altijd oog voor de omgeving en luisteren we naar de wensen. Of je nu vergunningverlener, burgemeester of aanvrager bent. We hebben veel ervaring in de branche en het (her)schrijven van beleid of het geven van advies daarvoor. 

Hoe wij werken

Wij gaan graag eerst met jou in gesprek. Wat is je daadwerkelijke vraag, het doel en de randvoorwaarden van de opdracht? Wat verwacht je daarin van ons en vooral ook wat verwacht je niet. Om tot een goede opdrachtformulering en planning te komen. 

Tijdens de opdracht: 

  • voeren wij gesprekken met interne vakafdelingen, hulpdiensten en het bestuur over de wensen;
  • kijken we eerst naar de bedoeling en dan naar wat nodig is;
  • gaan we voor maatwerk met oog voor de omgeving;
  • organiseren we bijeenkomsten voor belanghebbenden;
  • zorgen we dat we een leesbaar beleid opschrijven;
  • geven we regelmatig een terugkoppeling naar de opdrachtgever;
  • stemmen we het af met de gemeentelijke juristen.

Tijdens de gesprekken stellen we ons nieuwsgierig op en blijven we doorvragen. De zin “zo deden we het altijd al” is voor ons onvoldoende.  We houden dan wat goed is en onderzoeken samen wat nog nodig is.

Veelgestelde vragen

Hendrik Av
Fleur
Marsha

Zit jouw vraag er niet tussen?

Kunnen jullie ook een rol spelen in de uitvoering van het beleid?

Jazeker! Wij kijken met onze scherpe blik naar het huidige beleid en letten daarbij ook op raakvlakken met ander beleid waar evenementen ook mee te maken hebben. Bijvoorbeeld de APV, standplaatsenbeleid, horecabeleid en BIBOB-beleid. Daarin geven wij graag advies over wat er goed is en waar verbeteringen mogelijk en soms zelfs noodzakelijk zijn. 

Hoe kan een adviesbureau helpen bij het opstellen van een evenementenbeleid?

Wij kunnen helpen met:

  • het uitvoeren van een behoeften- en risicoanalyse

  • het ontwikkelen van een op maat gemaakt beleidsdocument

  • het bieden van expertise en best practises uit de sector

  • het begeleiden van trainingssessies voor medewerkers

Welke voordelen biedt het inschakelen van ons adviesbureau voor het (her)schrijven van het evenementenbeleid?

De voordelen zijn onder andere:

  • Toegang tot gespecialiseerde kennis en ervaring van onze adviseurs

  • Tijd- en kostenbesparing voor de organisatie

  • Een objectieve en frisse blik op bestaande processen

  • Verbeterde naleving van wet- en regelgeving

Hoe kom ik snel met jullie in contact?

Heb je een vraag voor ons die je snel beantwoord wil hebben? Neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 085 106 13 57 of per mail viainfo@scherpinveiligheid.nl. Wij zorgen ervoor dat de juiste expert zo snel mogelijk contact met je opneemt.

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?

Wij komen zo snel mogelijk terug op je vraag

 

Onze experts helpen je graag

Toon mij alle

Experts